A szolgáltatás átmenetileg nem érhető el!
hirdetés
domain regisztráció
Domain regisztráció az Imineten

A hibás PC-s kliensek miatt állt le a Skype

  • Szerző: iminet
  • · Olvasva: 2275
  • · Dátum: 2010.12.30. 18:49
  • · Rovat: Szoftver
Facebook megosztás Twitter megosztás Windows Live megosztás Google+ megosztás E-mail Nyomtatás
A Skype üzemeltetői szerint az internetes telefon windowsos szoftverének egyik hibája okozta a rendszer összeomlását december 22-én.
Hirdetés

Skype videohívásA Skype felhasználóinak többsége több mint egy napon át nem tudott telefonálni a december 22-i rendszerleállást követően, ami a lehető legrosszabbkor, az ünnepek előtt következett be. A világ legnépszerűbb VoIP-cégének kommunikációjáért felelős vezetője, Lars Rabbe tegnap a Skype blogján adott magyarázatot a leállásra.

 

Dominó-effektus indult be a hálózaton

Rabbe szerint a leállást az okozta, hogy december 22-én a rendszer sok kisegítő szervere túlterhelődött, emiatt lassabban adtak választ a bejelentkező PC-s klienseknek, mint kellett volna. A windowsos Skype egy bizonyos hibás, addigra azonban már elérhető javítással is rendelkező verziója (az 5.0.0.152-es) ezeket a késve érkező kiszolgálói válaszokat nem tudta feldolgozni, ezért minden ilyen kliens összeomlott.

Mivel a Skype a fájlcserélőkkel megegyező módon működik, minden egyes PC-s kliens részt vesz az adatforgalom továbbításában is, és akár arra is befogható, hogy sok felet kiszolgáló központi csomópont (úgynevezett supernode) legyen belőle. A Mivel azonban a felhasználók körülbelül fele a hibás kliensverziót használta, az összeomlás a teljes VoIP-hálózaton végigsöpört, magával rántva a supernode-ok 25-30 százalékát, ami a megmaradó kiszolgálók túlterhelés miatti leállásához vezetett.

A Skype-nál hiába próbálták meg leállítani a túlterhelődött szervereket, hogy megakadályozzák a hibás kliensek késő szerverválasz miatti összeomlását, már nem tudtak mit tenni. Rabbe szerint a túlterhelés, a frissítés nélkül használt hibás Windows-kliensek és a supernode-ok összeomlása oda vezetett, hogy 24 órán át elérhetetlen volt a Skype a felhasználók jelentős része számára.

 

Automatikus frissítéssel kivédhető lett volna

Hogy a szolgáltatást újra életre keltsék, a Skype mérnökei tömegével indítottak el jól működő PC-s klienseket, hogy a rendelkezésre álló supernode-ok számát megnöveljék, de még így is csak lassan és részletesen állt helyre a szolgáltatás az első nap.

A Skype Rabbe közleménye szerint azzal szeretnék elejét venni a jövőbeli leállásoknak, hogy hatékonyabb módszert dolgoznak ki a frissítések terjesztésére, átvizsgálják a rendszert, hogy megállapítsák, hogyan tudják gyorsabban elhárítani a hasonló problémákat, és alaposabb tesztelésnek vetik alá a kliensverziókat. A Skype-ban ugyan van automatikus frissítési funkció, de a VoIP-telefonszoftver fórumain sokan panaszkodnak róla, hogy ez nem működik tökéletesen, és vannak, akik a frisítésekről szóló értesítéseket sem kapják meg időben.

A december 22-i leállás a Skype több százmillió regisztrált felhasználójából körülbelül 25 milliót érintett, a hiba idején ugyanis ennyien voltak bejelentkezve. Egy nappal a leállás után, december 23-án még mindig csak a felhasználók körülbelül fele tudott Skype-olni a hiba miatt.

Forrás: [origo]

A cikket az [origo] hozzájárulásával, a CreativeCommons licensze alatt változtatás nélkül vettük át.

CreativeCommons

Kapcsolódó írások
 

Új hozzászólás

Név: vagy bejelentkezés

Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás!
cikk/hír keresése
szavazás

Ön milyen okostelefont/tabletet használ?

Android
iOS (iPhone, iPad)
Windows Phone
Symbian
Blackberry
Bada
Egyik sem

fizetett hirdetés (x)
Egyedi gyártású műcsalik
Támogasson minket!
Viccmorzsa
Egy gém meg egy sas repül az égen. Egyszer csak valaki lőni kezd rájuk.
A gémet eltalálják és zuhanni kezd.
Erre a sas megszólal:
- Game Over
Powered by: EIS 3.0 Valid HTML 4.01 Transitional Valid CSS!