Way of Crime - GTA-szerű akciók Budapesten

Már régebben röppentek fel a hírek egy magyar GTA-klón eljöveteléről. Ahogy már a vezető gamerportálok beszámoltak, most mi is áttekintést adunk a fejlesztés alatt álló játékról, a készítés körülményeiről, történetéről, és néhány közölt képernyőmásolatot is bemutatunk.
Hirdetés

A magyar GTA-t egy fiatal programozókból és grafikusokból álló csapat, a VIVO Games Entertainment fejleszti. A fejlesztőgárda 2004-bel alakult, ez lesz az első termékük.

Bizonyára nem mondok újat azzal, hogy a nagy sikerű Grand Theft Auto minden egyes drabaja überelte az előzőt. Hiszen az első széria hatalmas sikert aratott, a GTA2 még jobbra sikeredett, a GTA 3 már 3D-s, és egyéb realisztikus tulajdonságai miatt került az élre, hogy az azt követő Vice City, és a nyár elején megjelent legfrissebb példány, a San Andreas-ról ne is beszéljünk. Sikerült a Rockstar Games csapatának az, ami csak keveseknek. Magyarul, mindig újat és jobbat nyújtani.

Ezek után felmerül a kérdés: vajon mit várunk a magyar fejlesztésű Way of Crime (magyarul kb.: A bűn útja) játéktól? Egyesek bizakodóak, mások kritikus szemmel nézik a még el se készült szoftvert. Kétségtelen, nem híres programozók, játékfejlesztők írják. Viszont hazánkban, azon belül is Budapesten játszódik, ismerős környéken és járművekkel száguldozhatunk. Ez már maga egy élmény. Ki ne szeretne például az Erzsébet-hídon macska-egér harcot vívni a törvénnyel, vagy verekedni a Parlament épülete előtt, esetleg rakétavető után kutatni a Keleti pályaudvar vágányainál? Biztos sokan. Ami ilyenkor akadály lehet, az nem is a történet, inkább a grafikai megjelenés. Ne szálljunk el azonnal, és ne egyből a GTA egyes részeihez hasonlítsuk a WoC-t. Más a tengerentúlon és más itthon játékot fejleszteni. A magyar hangulat, a magyar gondolkodásmód mind-mind bele fog kerülni a játékba, élményként visszaadva azt. Sokan várnak - ha nem is tökéletes, de - legalább GTA-minőségű grafikát. Egy elfogadhatóval máris kiegyeznék. A látványtervek ígéretesnek tűnnek.


Miről fog szólni?

A történet még kétséges, még a fejlesztők se tudják igazán, bár néhány mozzanatot közöltek a nagyérdeművel is. A főszereplő egy fiatalember lesz (akinek a nevét még keresik), barátait, családját hátrahagyva szerencsét próbálni indul a magyar fővárosba. Budapesten fuvarozóként helyezkedik el, majd innentől - ahogy bekapcsolódtunk a játékba - az egész megváltozik, kiderül, a fuvarozás csak álca, törvénytelen dolgokról van szó. A rendőrség körözni kezd, mindenféle alvilági akciókban veszünk részt, többféle küldetéseket kell végrehajtanunk, hogy kivívjuk munkaadóink tiszteletét, és akár a GTA-ban, itt is egyre feljebb kerülünk a képzeletbeli gengszter-mércén. A főszereplő a végén sajnos meghal, legalábbis a fejlesztők így tervezik.
Természetesen lesznek mellékküldetések, gyilkolászás, üldözés, és ami még kell. Ahogy említettük, a helyszín Budapest, a bejárható terület mérete - állítólag - Vice City-méretű, vagy nagyobb. Rádióadók, zenék, gépjárműhangok nem hiányoznak majd, hisz ezek alapban határozzák meg egy ilyen karakterű játék hangulatát. A történet körülbelül 10 évet fog felölelni, a rendszerváltás után eltelt éveket. A járművek is a kornak megfelelően jelennek meg a játékban, ahogy telnek az évek, egyre jobb verdával szakíthatunk. Egy jó magyar játékból a Trabant sem hiányozhat, hát még tuningolva.

 


Hol tart a fejlesztés?
A játék fejlesztése jó ütemben halad, elfogadható látványterveket közölt a fejlesztő. Néhány autó, szemetes, italautomaták, épületek, az Erzsébet híd, és egyebek látványtervérő kapunk ízelítőt azokon a renderképeken, melyet a program alkotói adtak közre.
Előzetes információk szerint 2006-ban lát napvilágot a Way of Crime, a fejlesztés továbbra is rendületlenül tart. A hangrendszert befejezték, a dizájn is lassan a végéhez ér, tervezés alatt van a grafikai engine, valamint a fizikai motort is készítik. Ezzel egyidőben továbbra is várnak programozókat, grafikusokat, akik beszállnának a Way of Crime-projektbe. Nem tudunk semmit a fegyverekről, és csak egy-két autó látványtervét közölték, egyéb járművek információit, képeit nem.
A készítés további részleteiről nem árult el többet a VIVO.


A felhasználók már nagyon várják a megjelenést, addig is bíztatják a csapatot, és tanácsokkal látják el a szorgalmas fiúkat. Szükségük is van tanácsra, véleményre, hiszen ez lesz az első termékük, és szeretnék a felhasználók igényeihez igazítani a készülő alkotást.
A fórumokon sok újabb információ kerül ki, valamint néhány tanács is, például lehet még gondolkozni a főszereplő nevén. Ez még nincs eldöntve, de biztosan magyar nevet kap a fiatalember.


A Way of Crime jónak ígérkezik, kíváncsiak leszünk a végeredményre, ezzel nem is vagyunk egyedül. Reménykedünk, hogy a projekt hamarosan a végéhez ér, és kellemes meglepetés lesz számunkra, no meg a várakozó gamerekre is az elkészült szoftver. Ha kész lesz, mindenképpen beszámolunk róla.


Végül pedig néhány hivatalosan megjelent kép a Way of Crime-ból:











Forrás: VIVO Games, Gemkapocs.hu

-K.I.

//Statelit is marked deprecated and will be removed in the next version